Zaprojektowany na tor idealny do codziennego użytku
Lotus Emira na nowo odkrywa samochód sportowy, z wiodącą w swojej klasie dynamiką jazdy, egzotycznym wyglądem i zwiększonym komfortem w codziennej eksploatacji.
Zoptymalizowana aerodynamika
Nawiązując do filozofii hipersamochodów Lotus, marki brytyjskich pojazdów sportowych i wyścigowych produkowanych od 1952, nadwozie modelu Emira generuje znaczną siłę docisku podczas jazdy. Ta inteligentna konstrukcja zapewnia doskonałą przyczepność i kontrolę w każdych warunkach.
To jedyny model w swojej klasie, który wytwarza pasywny docisk, precyzyjnie zrównoważony pomiędzy przednią i tylną osią przy każdej prędkości, idealnie dostosowany do rozkładu masy i geometrii zawieszenia samochodu. Oznacza to, że wraz ze wzrostem prędkości i siły docisku, zapewnia wyjątkową przyczepność na zakrętach, a właściwości jezdne pozostają stałe, precyzyjne i przewidywalne.
Osiągi
Lotus Emira oferuje imponujące osiągi, które pozwalają na dynamiczną jazdę. Zastosowanie automatycznej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem zapewnia płynne i imponująco szybkie zmiany biegów, co wpływa na jeszcze lepsze doznania podczas prowadzenia samochodu. Dane techniczne auta potwierdzają sportowy charakter i wyjątkowe możliwości Lotus Emira, która jest idealna dla miłośników szybkiej i ekscytującej jazdy.
Silnik
2.0 turbo R4 od AMG
2.0L M139 AMG
Silnik
365 KM
Moc maksymalna
430 Nm
Moment obrotowy
Turbodoładowany silnik z Mercedes-AMG A45 o pojemności dwóch litrów został umieszczony w centralnej części Emiry. Jest to najmocniejszy seryjnie produkowany czterocylindrowy silniki na świecie. W Lotusie jego moc osiąga 365 KM i 430 Nm, a stosunek mocy do masy wynosi 252 KM/tonę. AMG dołączyło do zespołu jako partner techniczny, wprowadzając pewne zasadnicze zmiany w konfiguracji czterocylindrowego rzędowego silnika na potrzeby debiutu Lotusa. Zamontowana poprzecznie jednostka z napędem na tylne koła została zmodyfikowana poprzez dodanie nowego układu wlotu powietrza i nowego układu wydechowego, aby dopasować ją do charakteru Emiry.
Podwozie
Emira opiera się na tradycyjnym rodzaju podwozia Lotus wykonanego z tłoczonego aluminium, które zostało użyte 25 lat temu w modelu Elise. Zintegrowane aluminiowe podwozie Emiry zawiera poprzecznie zamontowane zespoły napędowe, ma szerszy rozstaw kół niż Evora, a także posiada podwójne wahacze oraz amortyzatory typu coilover przy każdym z czterech kół, wraz ze stabilizatorami z przodu i z tyłu.
Producent oferuje wybór zawieszenia Emiry między podwoziem turystycznym a sportowym. Decyzja powinna zależeć głównie od preferencji użytkownika oraz rodzaju jazdy, której planuje się używać samochodu.
- Zawieszenie turystyczne: Podwozie wersji turystycznej zostało zaprojektowane z myślą o codziennym użytkowaniu na drodze. Jest to połączenie dynamiki i właściwości jezdnych charakterystycznych dla Lotusa, ale z dodatkowym naciskiem na komfort jazdy. Dzięki temu podwoziu możesz cieszyć się osiągami samochodu Lotusa bez konieczności rezygnowania z wygody podczas długich podróży czy jazdy miejskiej.
- Zwieszenie sportowe: Sportowe podwozie cechuje się nieco sztywniejszym zawieszeniem, co ma na celu zwiększenie dynamiki i precyzji prowadzenia. To rozwiązanie idealne dla entuzjastów sportowej jazdy, którzy szukają wyższego poziomu wyczucia drogi i lepszej reakcji samochodu na polecenia kierowcy. Podwozie sportowe zapewnia bardziej zdecydowane reakcje na zakręty i lepsze osiągi podczas dynamicznej jazdy.
Układ kierowniczy
Lotus konsekwentnie hydrauliczny układ kierowniczy, podobnie jak McLaren, aby utrzymać wyjątkowe wrażenia z jazdy, mimo drobnego kompromisu w zużyciu paliwa. Lotus opracował własną, zupełnie nową przekładnię kierowniczą, aby zachować charakterystyczne wyczucie i responsywność.
Koła
Emira wyposażona jest standardowo w opony Goodyear Eagle F1 Supersport, która zapewnia doskonałą trakcję, hamowanie i zdolność pokonywania zakrętów zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Lotus oferuje opcję personalizacji kół, które wpływają na zarówno wygląd, jak i osiągi samochodu.
20-calowe kute felgi aluminiowe
Wybór konkretnego koloru felg ma dużą moc transformacji wyglądu zewnętrznego samochodu, dodając mu charakteru.
- Gloss Black: Eleganckie i sportowe felgi aluminiowe w kolorze Gloss Black, które dodają kontrastu i agresywnego wyglądu do nadwozia.
- Silver: Kute felgi aluminiowe o wysokim połysku w kolorze srebrnym, nadające samochodowi klasyczny i nowoczesny wygląd.
- Diamond cut: Felgi aluminiowe w kolorze srebrnym z czarnymi akcentami, które podkreślają dynamiczny charakter Lotus Emira.
Zaciski hamulcowe
Wybór koloru zacisków hamulcowych zależy od preferencji estetycznych i stylu, który chce się osiągnąć. Każdy z tych kolorów może znacząco wpłynąć na wygląd zewnętrzny samochodu, dodając charakteru i osobowości.
- Srebrne zaciski hamulcowe: Klasyczne srebrne zaciski hamulcowe dodają elegancji i minimalistycznego wyglądu do układu hamulcowego. Pasują dobrze do różnych kolorów nadwozia i kół.
- Czarne zaciski hamulcowe: Czarne zaciski hamulcowe nadają samochodowi agresywny i nowoczesny wygląd.
- Czerwone zaciski hamulcowe: Czerwone zaciski hamulcowe są charakterystyczne i dynamiczne, dodając sportowego akcentu do samochodu.
- Żółte zaciski hamulcowe: Żółte zaciski hamulcowe są wyraziste i odważne, nadając samochodowi unikalnego i rzucającego się w oczy wyglądu. Doskonale kontrastują z ciemnymi kolorami nadwozia.
Nawiercane i wentylowane dwuczęściowe tarcze hamulcowe
Konstrukcja tarczy lepiej radzi sobie z dużymi zmianami temperatury. Wynikająca z tego poprawa zarządzania ciepłem pozwala na używanie tarczy w trudnych warunkach bez negatywnego wpływu na skuteczność hamowania.
Wnętrze
Elegancka, wysunięta do przodu pozycja kabiny sprawia, że codzienne podróże są ekscytujące i wzbogacone o funkcje komfortu premium, które uzupełniąTwój styl życia.
Kierownica
Wyjątkową cechą Emiry jest także spłaszczona u dołu sportowa kierownica z metalowymi ramionami i zintegrowanymi elementami sterującymi. Standardowo kierownica w tym modelu jest pokryta czarną skórą z czarnym przeszyciem. Ta klasyczna kombinacja zapewnia elegancki wygląd i pasuje do różnych stylów wnętrz samochodowych.
Istnieją również opcje z różnymi kombinacjami materiału Alcantara lub skóry Nappa. Za dodatkową opłata 2 tyś zł możliwy jest wybór tapicerki kierownicy, który pozwoli dopasować wnętrze samochodu do własnego gustu i preferencji kolorystycznych. Opcje z dodatkowymi liniami po wewnętrznej stronie oraz kontrastującym przeszyciem dodają indywidualnego charakteru i ekskluzywności do wyposażenia wnętrza.
- Kierownica pokryta czarną Alcantarą z czarnym przeszyciem
- Kierownica pokryta czarną Alcantarą z szarą linią po wewnętrznej stronie z kontrastującym przeszyciem
- Kierownica pokryta czarną Alcantarą z czerwoną linią po wewnętrznej stronie z kontrastującym przeszyciem
- Kierownica pokryta czarną Alcantarą z żółtą linią po wewnętrznej stronie z kontrastującym przeszyciem
- Kierownica pokryta czarną naturalną skórą Nappa z szarą linią po wewnętrznej stronie z kontrastującym przeszyciem
- Kierownica pokryta czarną naturalną skórą Nappa z czerwoną linią po wewnętrznej stronie z kontrastującym przeszyciem
- Kierownica pokryta czarną naturalną skórą Nappa z żółtą linią po wewnętrznej stronie z kontrastującym przeszyciem
Fotele
Obydwa fotele zostały zaprojektowane tak, aby łączyć wyjątkowe podparcie boczne przy pokonywaniu zakrętów z dużą prędkością z całkowitym komfortem podczas podróży na długich dystansach.
- Regulacja: Fotele są wyposażone w 12-stopniową regulację, co pozwala precyzyjnie dostosować ustawienie dla optymalnego komfortu podczas jazdy. Dodatkowo, posiadają podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa, co wspiera prawidłową postawę i zmniejsza zmęczenie podczas dłuższych podróży.
- Funkcja pamięci fotela kierowcy dla dwóch osób: Fotel wyposażony jest w funkcję pamięci, która zapamiętuje preferowane ustawienia pozycji fotela oraz ustawienia lusterek dla dwóch różnych użytkowników. Dzięki temu, po prostu wciskając przycisk, fotel automatycznie ustawia się w preferowaną pozycję.
- Podgrzewanie: Fotele są wyposażone w funkcję podgrzewania, co zapewnia dodatkowy komfort szczególnie w chłodniejsze dni.
- Tapicerka: Fotele są dostępne w dwóch rodzajach tapicerki:
- Skóra Nappa: Możliwe są różne kolory tapicerki Nappa, takie jak czarna, jasnoszara, czerwona lub ruda. Naturalna skóra Nappa jest znana z wysokiej jakości, miękkości i trwałości, nadając wnętrzu samochodu luksusowego wykończenia.
- Alcantara: Tapicerka z materiału Alcantara jest dostępna w czarnej z szarym, czerwonym lub żółtym przeszyciem. Alcantara to materiał syntetyczny o podobnej fakturze do zamszu, charakteryzujący się wysoką trwałością i estetyką.
Podsufitka
Czarna podsufitka z tkaniny Alcantara, wykonanej z syntetycznych ultramikrowłókien, to wyjątkowe rozwiązanie, które dodaje elegancji i luksusowego wykończenia wnętrzu samochodu. Alcantara jest miękka w dotyku, a jednocześnie trwała i odporna na zużycie. Czarna kolorystyka pasuje do różnych stylów wnętrz samochodu, dodając jednocześnie ekskluzywnego wyglądu.
Dywaniki premium
Wysokiej jakości dywaniki samochodowe zostały zaprojektowane przez zespół projektantów Lotus, z logo "Emira" na środkowym pasku oraz czarnymi lamówkami i przeszyciami.
Wyposażenie
Wyposażenie Emiry w funkcjonalne dodatki sprawia, że podróżowanie staje się przyjemne i komfortowe.
- Klimatyzacja automatyczna
- Bezkluczykowy start
- Tempomat
- Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
- Tylne czujniki parkowania
- Podwójne uchwyty na kubki
- Centralny podłokietnik i schowek
- 2 porty USB
- 1 port typu C
- Gniazdo zasilania 12V
- Tryby jazdy Turystyczny i Sport
- System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
- Nawigacja satelitarna
- Automatyczne reflektory LED
System audio KEF Premium
System audio KEF Premium w samochodzie Lotus Emira zapewnia wyjątkowe doznania dźwiękowe podczas podróży. Ten zaawansowany system dźwiękowy składający się z 10-kanałowego wzmacniacza o mocy 560 W oraz trzech głośników KEF Uni-Q i subwoofera fresh air zapewnia doskonały dźwięk i precyzyjną reprodukcję, umożliwiając przeżywanie ulubionej muzyki w wysokiej jakości podczas jazdy. Dodatkowo, Lotus Emira wyposażona jest w 7-głośnikowy system audio o mocy 128 W, który zapewnia wysoką jakość dźwięku w całym wnętrzu pojazdu. Jest to pierwsze w historii partnerstwo firmy w branży motoryzacyjnej, w którym zastosowano charakterystyczną technologię Uni-Q TM, unikalną konfigurację, w której rezygnuje się z oddzielnego głośnika wysokotonowego i średniotonowego, zamiast tego łącząc oba w wyidealizowaną akustycznie pojedynczą jednostkę. Wykończony charakterystyczną, specjalnie zaprojektowaną konstrukcją progów głośnika, Uni-Q pokrywa całe spektrum dźwięku o średniej i wysokiej częstotliwości z jednego punktu w przestrzeni, zapewniając bardziej spójne, hiperrealistyczne wrażenia dźwiękowe.
System audio kompatybilny jest z technologią Apple CarPlay i Android Auto, co umożliwia łatwe połączenie z urządzeniami iPhone i smartfonami z systemem Android. Dzięki temu można korzystać z funkcji telefonu, nawigacji i innych aplikacji bezpiecznie i wygodnie.
Wyświetlacz
Lotus Emira jest wyposażona w zaawansowane interfejsy i wyświetlacze, które zapewniają kierowcy intuicyjną kontrolę nad funkcjami pojazdu, podnosząc komfort podróżowania i satysfakcję z prowadzenia.
- 12,3-calowy wyświetlacz przyrządów TFT: Centralny wyświetlacz przyrządów o przekątnej 12,3 cala oferuje czytelne i dynamiczne informacje o parametrach pojazdu, obrotach silnika, temperaturze, i innych istotnych danych. To zapewnia kierowcy łatwy dostęp do kluczowych informacji bez odrywania wzroku od drogi.
- 10,25-calowy ekran dotykowy HMI: Ekran dotykowy HMI (Human-Machine Interface) o przekątnej 10,25 cala umożliwia intuicyjne sterowanie funkcjami samochodu, takimi jak system audio, nawigacja, ustawienia pojazdu itp. To nowoczesne rozwiązanie, które zapewnia szybką i wygodną interakcję z systemem pojazdu.
System HOMELINK®
Bezprzewodowy system sterowania, służący do sterowania drzwiami garażowymi czy bramami elektrycznymi.
Lokalizator pojazdu
System śledzenia pojazdu Scorpion (zatwierdzony przez Thatcham S5/aplikacja mobilna). Cena obejmuje roczną subskrypcję.
Specyfikacja techniczna
Układ napędowy i osiągi:
Konfiguracja silnika
Czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności 1 991 cm3 z turbodoładowaniem, szesnastozaworowy, ze zmiennymi fazami rozrządu. Pojedyncza turbosprężarka typu twin-scroll. Bezpośredni wtrysk paliwa piezoelektryczny 200 bar + bezpośredni wtrysk paliwa.
Skrzynia biegów - dwusprzęgłowa ośmiobiegowa
Moc maksymalna (KM) - 365
Maksymalny moment obrotowy (Nm) - 430
Prędkość maksymalna (km/h) - 275
0-100 km/h (sek.) - 4.4
Emisja CO2 (WLTP Combined) (g/km)* - 208*
Podwozie
Przednie zawieszenie - podwójne wahacze
Tylne zawieszenie - podwójne wahacze
Sprężyny - spiralne
Amortyzatory - pojedynczy
Układ kierowniczy - elektrohydrauliczny
Średnica tarczy hamulca przedniego (mm) - 370 x 32
Średnica tylnej tarczy hamulcowej (mm) - 350 x 32
Zaciski hamulcowe - AP Racing 4-tłokowy z przewodami w oplocie
Przednie opony - 245/35/R20
Tylne opony - 295/30/R20
Wymiary
Długość (mm)- 4,413
Szerokość z lusterkami (mm) - 2,092
Szerokość ze złożonymi lusterkami (mm) - 1,895
Rozstaw kół przód/tył (mm) - 1,626/ 1,608
Wysokość (mm) - 1,226
Rozstaw osi (mm) - 2,575
Współczynnik oporu powietrza - 0.349
Waga (DIN) (kg) - 1,446
Pojemność tylnego bagażnika (litry) - 151
Pojemność bagażnika w kabinie (litry) - 208
Pojemność zbiornika paliwa (litry) - 52.5
Nadwozie
Lotus Emira oferuje bogatą paletę kolorów nadwozia, pozwalającą na personalizację i dopasowanie samochodu do indywidualnych preferencji estetycznych. Dodatkowo, istnieje opcja lakierowania dachu i lusterek w kolorze Gloss Black (+6 tys. zł), co dodaje kontrastu i sportowego wyglądu do stylizacji Lotus Emira.
Dostępne kolory
CENA: od 445 000 zł
Gwarancja: 3 lata bez limitu kilometrów.